Tipos de sistemas de raciocínio baseado em casos e suas aplicações na área de help-desk

Authors

  • Fábio Pessôa Sá Faculdade de Tecnologia de Praia Grande

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15587601

Keywords:

Raciocínio Baseado em Casos, Help-Desk

Abstract

Nos últimos anos os Sistemas de Raciocínio Baseado em Casos (RBC) vêm sendo largamente utilizados na área de Help-Desk. Os recentes desenvolvimentos têm chamado a atenção de diversas empresas, que pretendem atender melhor seus clientes ou até mesmo, criar repositórios de conhecimento com experiências de solução de problemas. Este artigo apresenta os conceitos e o funcionamento dos tipos de RBC mais utilizados nas aplicações dessa área.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AHA, D. W.; BRESLOW, L. A.; MUÑOZ-AVILA, H. Conversational case-based reasoning. Applied Intelligence Journal, Volume 14, Pages 9-32, 2001.

BARTSCH, S. B.; LENZ, M.; HÜBNER, A. Case-based reasoning - survey and future directions. Proc. XPS-99, Springer Verlag, LNAI, 1999.

BAEZA-YATES, R.; RIBEIRO-NETO, B. Modern information retrieval. ACM Press, New York, 1999.

DEARDEN, M. A.; BRIDGE, G. D. Choosing a knowledge based system to support a help- desk. Knowledge Engineering Review, Pages: 201 - 222, 1993.

GÖKER, M.; ROTH-BERGHOFER, Th. Development and utilization of the case-based help-desk support system HOMER. Proceedings of the 3rd International Conference on Case-Based Reasoning, ICCBR ’99, Monastery Seeon, Germany July 1999.

GYLLENDAHL, C.; SHEPPARD, E. Case-based reasoning: a titan revealed. In Proceedings, IDt Workshop on Interesting Results in Computer Science and Engineering (IRCSE’01), 2001.

LENZ, M., HÜBNER, A., KUNZE, M. Question answering with textual CBR. Proceedings of the International Conference on Flexible Query Answering Systems. Denmark, 1998.

RABEA, A. R.; KORANY E. A.; EL-ZOGHABI, A.A. Applying a case-based reasoning to help desk application. International Conference on Intelligent Agents Web Technologies and Internet Commerce - IAWTIC 2001.

ROTH-BERGHOFER, Th; IGLEZAKIS, I. Developing an integrating multilevel help-desk support system. Proceeding of the 8th German Workshop on Case Based Reasoning (GWCBR2K), pages 145-155, 2000.

Published

2010-10-01

How to Cite

SÁ, F. P.; Tipos de sistemas de raciocínio baseado em casos e suas aplicações na área de help-desk. Revista Processando o Saber, v. 2, 43-52, 1 oct. 2010. DOI 10.5281/zenodo.15587601. Available at: https://fatecpg.edu.br/revista/index.php/ps/article/view/112. Accessed: 7 jul. 2025.

Issue

Section

Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas